Diamond open access: a methodology accepted by the Journal MVZ Córdoba
Acceso abierto diamante: una metodología acogida por la Revista MVZ Córdoba
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Show authors biography
Since the appearance of the internet, the way of disseminating information has been changing, moving from printed publication to digital publication, giving rise to innovative ways of disseminating new knowledge. These innovations have also brought with them changes in the way of accessing this knowledge, going from paying for its access to having it at no cost.
Article visits 271 | PDF visits
Downloads
- BOAI. Iniciativa de Budapest para el Acceso Abierto. Budapest Open Access Initiative: Budapest; 2001.
- UCM. Acceso abierto. Universidad Complutense Madrid: Españo; 2022. https://biblioguias.ucm.es/acceso-abierto/revistas-acceso-abierto
- San José Montano B. Acceso abierto (open access), un modelo necesario de comunicación científica. Revista Pediatría de Atención Primaria. 2009; 11(42):299-311. https://pap.es/articulo/1043/acceso-abierto-open-access-un-modelo-necesario-de-comunicacion-cientifica
- Melero R. Acceso abierto a las publicaciones científicas: definición, recursos, copyright e impacto. El profesional de la información. 2005; 14(4):255-266. http://profesionaldelainformacion.com/contenidos/2005/julio/3.pdf
- García-Peñalvo FJ. Mitos y Realidades del Acceso Abierto. Education in the Knowledge Society. 2017; 18)(1):7-20. https://doi.org/10.14201/eks2017181720
- Creative Commons. Sobre las licencias. Mountain View, CA; 2022. https://creativecommons.org/licenses/?lang=es
- Yelamanchi R, Gupta N, Goswami B, Durga CK. The Basics of Research Article Licensing. Indian J Surg. 2021; 84(Suppl 1):1-2. https://doi.org/10.1007/s12262-021-03166-6
- Rozemblum C, Unzurrunzaga C, Banzato G, Pucacco C. Calidad editorial y calidad científica en los parámetros para inclusión de revistas científicas en bases de datos en Acceso Abierto y comerciales. Palabra Clave. 2015; 4(2):64-80. http://www.palabraclave.fahce.unlp.edu.ar/article/view/PCv4n2a01